Suplovanie 6.3.2023
5.VH – 7.A 2. skupina – ANJ
v 7.A
Cieľ hodiny: Precvičiť si neurčité a vymedzovacie zámená
1. Ak je možné pustiť nahrávku, žiaci si otvoria uč. na str. 49. V úlohe 6 budú počúvať dvoch mladých ľudí hovoriť o svojich snov. Úlohou bude priradiť obrázky k jednotlivým ľuďom (ku každému patria 3 obrázky).
2. Opäť pustiť nahrávku (možno aj opakovane). Úloha: Napísať v troch-štyroch vetách Jimmyho alebo Martin sen. (Každý si môže vybrať, o ktorom sne chce písať.)
3. PZ 38/2, 39/5,6 – vypracovať.
4. Povedať žiakom oznam o písomke. V stredu 8.3. sa píše krátka písomka z neurčitých a vymedzovacích zámen (somebody, everybody, nobody, anybody...).
6.VH – 8.A 2. skupina –ANJ
v triede 8.A
Cieľ hodiny: Zoznámiť sa s dvojicami prídavných mien s koncovkami –ed a –ing.
1. Uč. str. 48. Žiaci si do zošita vypracujú tabuľku s prídavnými menami. Silno odporúčam ku každému prídavnému menu napísať si aj slovenský význam. (Možno nájsť v slovníku na internete.)
2. Vypracovať nasledovné prekladové cvičenie, kde sa tieto prídavné mená použijú.
1 |
Martin sa zaujíma o americkú literatúru. |
2 |
Predstavenie včera večer bolo dosť nudné. |
3 |
Cítil som sa trápne, keď som zrazu nemal peniaze na zaplatenie večere. |
4 |
Je nepríjemné prísť na zastávku dve minúty po odchode autobusu. |
5 |
Som sklamaný. Mali sme ísť na výlet, nie do záhrady. |
6 |
Bol som znepokojený, keď som dostal tvoju správu. |
7 |
Posledný diel seriálu bol veľmi napínavý. |
8 |
Druhý príbeh bol zaujímavejší než ten prvý. |
9 |
Pobavilo ma (=Bol som pobavený), keď mi Anička rozprávala svoj zážitok z cesty do Paríža. |
10 |
Výsledky nášho testu budú veľmi prekvapivé. |
11 |
Nebuď taký podráždený. |
12 |
Čítal som správu o úžasnom objave amerických lekárov. |
3. Ak ostane čas, možno zadať cvičenia PZ 38/1, 2.
4. DÚ: Naučiť sa na skúšanie: Prídavné mená s koncovkami –ed, –ing, vedieť použiť vo vetách (napríklad z prekladového cvičenia).