Suplovanie 27.5.2022
1.VH – 7.A- skupina chlapcov – ANJ
v 7.A
Cieľ hodiny: Zoznámiť sa s niektorými menej známymi frázovými slovesami.
Vypísať si do zošita nové frázové slovesá a príklady na ne.
split up |
rozísť sa |
Maria split up with her boyfriend because he was a heavy drinker. |
fall out |
pohádať sa, rozísť sa |
I fell out with him when I found out that he was dishonest. |
get on with sb. |
vychádzať s niekým |
How do you get on with your classmates? |
get over sth. |
preniesť sa cez niečo |
Failing the exam was a hard experience but I soon got over it. |
get back together |
dať sa opäť dohromady |
Tom and Lucy got back together after the terrible argument. |
make up |
udobriť sa |
Look, I´m sorry for all the things I´ve said. Let´s make up. |
go out with sb. |
chodiť s niekým |
Did you know that Mike was going out with that girl from your class? |
stand in for sb. |
zaskočiť za niekoho |
The English teacher isn´t here today, will you stand in for him please? |
run out of |
minúť |
We ran out of petrol while we were driving on the motorway. |
Ak ostane čas, tak ďalšia úloha: Každý si vyberie štyri frázové slovesá zo zoznamu. Napíše vetu, ale frázové sloveso nahradí iným slovesom, a to tak, aby význam aspoň PRIBLIŽNE sedel.
Príklad:
Maria left her boyfriend because he was a heavy drinker.
2.VH – 5.B – skupina chlapcov – ANJ
v triede 5.B
Cieľ hodiny: Precvičovať prítomný čas priebehový, naučiť sa čítať ceny.
PZ str. 55 – všetky cvičenia.
K cvičeniu 55/4 treba pustiť nahrávku .
Dialóg z cvičenia 55/5 treba prepísať aj do zošita (repliky už v správnom poradí).
V prípade, že by žiaci dávali najavo, že potrebujú ešte nejakú prácu, možno zadať toto prekladové cvičenie:
1 |
Kupujem perá a ceruzky pre svojho syna. |
2 |
Anna telefonuje svojmu priateľovi. |
3 |
Čakáme na vlak do Exeteru. |
4 |
Ty nečítaš článok z učebnice, čítaš si príbeh. |
5 |
Práve kráčam do obchodu. |
6 |
Róbert leží v posteli, lebo je chorý. |
7 |
Ja ťa počúvam. |
8 |
Idete do školy? |
9 |
Starý otec sa pozerá z okna. |
10 |
Samuel nenastupuje na autobus č. 35. |
11 |
Jonesovci teraz neraňajkujú. |
12 |
Moje deti teraz plávajú v bazéne. |
Všetky vety sa prekladajú v prítomnom čase priebehovom. Slová typu teraz, práve apod. prekladať netreba.
3.VH – 6.A – 1. skupina– ANJ
v 6.A
+
6.VH – 6.A – 2. skupina– ANJ
v 6.A
Cieľ hodiny: Prečítať si článok o Nickovi – mladom hercovi.
Uč. 72/2. Pustiť nahrávku . Neskôr môžu žiaci čítať text nahlas.
Odpovede na 4 otázky k textu si žiaci napíšu do zošita celými vetami.
PZ 58/1, 2, 3 – vypracovať.
4.VH – 7.A –skupina dievčat– ANJ
v 7.A
Cieľ hodiny: Pracovať s príbehom Ashley´s camera
Uč. str. 72. Napísať o troch obrázkoch vetu, čo sa tam deje. (Poznámka: Veta, ktorá opisuje obrázok, je v prítomnom čase priebehovom.)
Príklad: 1/ Ashley is taking a photo of...
Individuálne si každý číta príbeh. Jednotlivé odseky sú porozsýpané. Úlohou je dať ich do správneho poradia. Po určitom čase si možno skontrolovať výsledky.
Kľúč: 1-F, 2-B, 3-G , 4-D, 5-C, 6-E, 7-A.
Uč. 73/2 – do zošita napísať celé vety aj s dokončením
5.VH – 8.A– ANJ
v 8.A
Cieľ hodiny: Precvičiť si trpný rod v rôznych gramatických časoch
Uč. 59/5 – do zošita napísať vety v trpnom rode. Pozor! Gramatický čas pôvodnej vety treba zachovať.
PZ str. 46-47 vypracovať všetky cvičenia, ktoré ostali.
K cvičeniu 47/4 treba pustiť nahrávku.
DÚ: naučiť sa na skúšanie ľubovoľné cvičenie z PZ zo str. 46-47. Žiak vyvolaný k tabuli si bude môcť vybrať cvičenie.