Suplovanie 27.3.2023
1.VH – 7.A – SRV
v triede 7.A
Cieľ hodiny: Skupinová práca na tému „vojna v mysli“
1. Žiaci sú už rozdelení do dvojíc. Navrhujem, aby si dvojice sadli k sebe. (Keď sme ich vytvárali, platil starý zasadací poriadok.) Každá dvojica mala jednu vetu, nad ktorou sa mala zamyslieť z tohto hľadiska:
-prečo je dané uvažovanie zlé, deštruktívne pre človeka |
-čo môže spôsobiť, ak človek uverí takémuto postoju |
-ako by sa daná veta dala preformulovať, aby bola v živote konštruktívna |
Zoznam viet je v prezentácii.
3.VH – 8.A 1. skupina – ANJ
v triede 8.A
Cieľ hodiny: Zoznámiť sa s trpným rodom.
1. Urobiť si do zošita poznámky.
Active (činný rod): |
Photographers take pictures. |
Passive (trpný rod): |
Pictures are taken by photographers. |
|
|
Active (činný rod): |
The secretary writes letters. |
Passive (trpný rod): |
Letters are written by the secretary. |
Trpný rod tvoríme slovesom to be a minulým príčastím slovesa.
Minulé príčastie slovesa – tvary ako napr. done, taken, spent, ridden...
2. Žiaci si potom hľadajú príklady na vety v trpnom rode v článku v uč. str. 56.
3. PZ 44/3.
4.VH – 5.A 1. skupina – ANJ
v triede 5.A
Cieľ hodiny: Precvičiť si prítomný čas jednoduchý na jednoduchom doplňovacom cvičení.
1. Žiaci si odpíšu zoznam slov, ktoré potom doplnia do viet.
collect |
collects |
do |
does |
doesn´t |
don´t |
get |
has |
have |
like |
likes |
play |
plays |
take |
watch |
watches |
Keď majú zoznam odpísaný, píšu si do zošita vety. Namiesto vynechaného miesta, dajú slovo zo zoznamu.
1 |
Every Saturday Mr Arnold _____ football matches on TV. |
2 |
How do you _____ this game? |
3 |
Nina _____ pictures of famous dancers. She´s got more than 200 now. |
4 |
People _____ swim in this sea, because there are dangerous sharks there. |
5 |
How _____ this machine work? |
6 |
Every morning, including Saturdays and Sundays, I _____ up at half past six. |
7 |
Why _____ people say goodbye when they are leaving? |
8 |
I _____ both dark chocolate and white chocolate. Yummy! |
9 |
We _____ films and cartoons on TV. |
10 |
Please, _____ a shower and only then go to the pool. |
11 |
We _____ the bus into the town. |
12 |
On Sundays Miss Lucinda _____ lunch in this restaurant. |
13 |
In the summer Oliver _____ volleyball on the beach. |
14 |
Mark _____ English, it´s his favourite subject. |
15 |
We _____ badges, stamps and football cards. |
16 |
A clever man _____ drink too much alcohol. |
Ak majú žiaci toto cvičenie urobené z minulej hodiny, môžu si z uč. str. 52 čítať nové slovíčka a prečítať si aj článok o Raviho izbe.
5.VH – 7.A 2. skupina – ANJ
v triede 7.A
Cieľ hodiny: Zistiť, ako sa v predprítomnom čase tvoria otázky a krátke odpovede.
1. Na začiatku sa pustí video s príbehom o Sladkej Zuzke. Možno pustiť viackrát. Žiaci si potom môžu príbeh prečítať si z uč. zo str. 58.
2. Uč. 59/2 – vypracovať do zošita.
3. Uč. 59/3 – napísať si do zošita. Možno potom nadiktovať krátku poučku:
Otázky v predprítomnom čase tvoríme točením slovosledu.
6.VH – 8.A 2.skupina– ANJ
v triede 8.A
Cieľ hodiny: Zoznámiť sa s trpným rodom.
Rovnaká práca ako 1. skupina na 3. VH.