Choď na obsah Choď na menu
 


Suplovanie 26.5.2022

 

 

1.VH – 6.A – 2. skupina– ANJ

v 6.A

+

6.VH – 6.A – 1. skupina– ANJ

v MU

 

Cieľ hodiny: Precvičovať si príslovky tvorené z prídavných mien, spravidla koncovkou –ly. 

 

PZ 57/3, 4, 5, 6

 

K cvičeniu 57/4 treba pustiť nahrávku (pravdepodobne aj viackrát).

 

Vety z cvičenia 57/5 si treba prepísať aj do zošita. V každej vete však treba zmeniť alebo doplniť aspoň jedno slovo.

Príklad: 1/ Come and dive. The water in the pool is warm.

 

 

2.VH – 7.A- skupina chlapcov – ANJ  

v 7.A

 

Cieľ hodiny: Zoznámiť sa s niektorými menej známymi frázovými slovesami.  

 

Vypísať si do zošita nové frázové slovesá a príklady na ne.

 

split up

rozísť sa

Maria split up with her boyfriend because he was a heavy drinker.

fall out

pohádať sa, rozísť sa

I fell out with him when I found out that he was dishonest.

get on with sb.

vychádzať s niekým

How do you get on with your classmates?

get over sth.

preniesť sa cez niečo

Failing the exam was a hard experience but I soon got over it.

get back together

dať sa opäť dohromady

Tom and Lucy got back together after the terrible argument.

make up

udobriť sa

Look, I´m sorry for all the things I´ve said. Let´s make up.

go out with sb.

chodiť s niekým

Did you know that Mike was going out with that girl from your class?

stand in for sb.

zaskočiť za niekoho

The English teacher isn´t here today, will you stand in for him please?

run out of

minúť

We ran out of petrol while we were driving on the motorway.

 

Ak ostane čas, tak ďalšia úloha: Každý si vyberie štyri frázové slovesá zo zoznamu. Napíše vetu, ale frázové sloveso nahradí iným slovesom, a to tak, aby význam aspoň PRIBLIŽNE sedel.

Príklad:

Maria left her boyfriend because he was a heavy drinker.

 

4.VH – 4.B – 1. skupina – ANJ

v 4.B

 

Cieľ hodiny: Obohatiť si slovnú zásobu v oblasti jedla a precvičovať si ju.

 

Uč. str. 50. Zoznámiť so slovíčkami hore. Pustiť nahrávku 1. Žiaci môžu po jednom slová opakovať.

Slovíčka si žiaci napíšu do zošita do riadku, každé päťkrát, ako je u nás zvykom.

 

Uč. 50/1 – pustiť nahrávku 2 – pesničku.  Možno pustiť viackrát, žiaci sa môžu pridať v spievaní.

 

Uč. 51/3 – pustiť nahrávku 3. Žiaci si do zošita spíšu zoznam. (Nepíšu do knihy, a to ani ceruzkou!)

 

Ak majú žiaci tieto cvičenia urobené z predošlých spojených hodín, robia si cvičenia v PZ str. 46-47.

 

5.VH – 5.B – skupina chlapcov – ANJ

v učebni B3 (gymnázium – 1. poschodie, vedľa knižnice)

 

Cieľ hodiny: Zopakovať si základné veci súvisiace s prítomným časom priebehovým

 

Uč. 67/3 – do zošita podľa tabuľky napísať 7 viet.

Uč. 67/4 – do zošita napísať 6 viet.

 

Uč. 67/5 – do zošita napísať 2 x 3 vety. (Vždy je jedna kladná a jedna záporná.)

 

Ak ostane čas a žiaci by dávali najavo, že potrebujú ešte nejakú prácu, možno dať cvičenie na tvorenie vlastných viet v prítomnom čase priebehovom.

Učiteľ nadiktuje slovesá (všetky, alebo vyberie iba niektoré):

do, play, go, buy, read, listen, make, talk, watch, look, eat, drink, sit, wait, draw, paint, colour, drive, travel, swim, sleep, take.

Úlohou žiakov je zadané slovesá zostaviť vlastné vety v prítomnom čase priebehovom.

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.