Choď na obsah Choď na menu
 


Suplovanie 24.5.2022

 

1.VH – 6.A – SRV

v triede 6.A

 

Cieľ hodiny: Pozrieť sa bližšie na zúbky niektorým komunikačným zlozvykom.

 

1. Pustiť prezentáciu. Z prvej snímky si žiaci odpíšu zoznam komunikačných zlozvykov, s ktorými sa o chvíľu stretnú.  

 

2. Postupne ukazovať jednotlivé snímky. Žiaci sa pokúsia odhadnúť, o ktorý komunikačný zlozvyk ide. Aj keď neexistuje jednoznačne správna odpoveď, tu je návrh, ako by asi odpovede mali vyzerať:

 

ukážka

zlozvyk

1

irónia

2

spochybňovanie

3

vyčítanie 

4

nálepkovanie

5

výsmech

6

pripisovanie úmyslu

7

zovšeobecňovanie

8

odbáčanie od témy

9

zveličovanie

 

3. Možno o jednotlivých zlozvykoch diskutovať (ak v 6.A je vôbec diskusia možná). Alebo dať žiakom za úlohu vymyslieť iné príklady na dané komunikačné zlozvyky. Alebo niečo iné, podľa fantázie a tvorivosti učiteľa.

 

2.VH – 6.A-1. skupina – ANJ  

v triede 6.A

 

Cieľ hodiny: Naučiť sa tvoriť príslovky z prídavných mien. 

 

Skontrolovať, či žiaci minule čítali príbeh z uč. str. 7. Ak nie, urobiť prácu, ktorá bola zadaná na piatok 20.5. Podklady sú tu.

 

Ak sa minule práca urobila, možno pokračovať ďalej.

Žiaci si do zošita urobia tabuľku:

 

prídavné meno - adjective

príslovka - adverb

slow

slowly

sad

sadly

quiet

quietly

loud

loudly

careful

carefully

safe

safely

easy

easily

horrible

horribly

good

well

fast

fast

hard

hard

 

Prídavné meno odpovedá na otázku, AKÉ niečo je.

Príslovka odpovedá na otázku, AKO prebieha nejaká činnosť.

 

Uč. 71/5, 6 – vypracovať do zošita.

PZ 56/1, 2 – tieto dve cvičenia sa treba naučiť aj na skúšanie na ďalšiu hodinu.

 

4.VH – 7.A- skupina dievčat – ANJ

v triede 7.A

 

Cieľ hodiny: Precvičiť si používanie tvarov must, mustn´t a don´t have to na vyjadrovanie pravidiel. alebo: Naučiť sa nové frázové slovesá.

 

PZ 57/4,5. K cvičeniu 4 treba pustiť nahrávku.

 

Ak sa tieto cvičenia urobili na minulej hodine, možno urobiť prácu s frázovými slovesami

 

Vypísať si do zošita nové frázové slovesá a príklady na ne.

 

split up

rozísť sa

Maria split up with her boyfriend because he was a heavy drinker.

fall out

pohádať sa, rozísť sa

I fell out with him when I found out that he was dishonest.

get on with sb.

vychádzať s niekým

How do you get on with your classmates?

get over sth.

preniesť sa cez niečo

Failing the exam was a hard experience but I soon got over it.

get back together

dať sa opäť dohromady

Tom and Lucy got back together after the terrible argument.

make up

udobriť sa

Look, I´m sorry for all the things I´ve said. Let´s make up.

go out with sb.

chodiť s niekým

Did you know that Mike was going out with that girl from your class?

stand in for sb.

zaskočiť za niekoho

The English teacher isn´t here today, will you stand in for him please?

run out of

minúť

We ran out of petrol while we were driving on the motorway.

 

Ak ostane čas, tak ďalšia úloha: Každý si vyberie štyri frázové slovesá zo zoznamu. Napíše vetu, ale frázové sloveso nahradí iným slovesom, a to tak, aby význam aspoň PRIBLIŽNE sedel.

Príklad:

Maria left her boyfriend because he was a heavy drinker.

 

5.VH – 4.A- 1. skupina – ANJ

v triede 7.A

 

Ak žiaci nebudú pracovať s 2. skupinou:

Uč. 47/5 – vypracovať do zošita

PZ str. 44-45 – všetky cvičenia

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.