Suplovanie 24.5.2022
1.VH – 6.A – SRV
v triede 6.A
Cieľ hodiny: Pozrieť sa bližšie na zúbky niektorým komunikačným zlozvykom.
1. Pustiť prezentáciu. Z prvej snímky si žiaci odpíšu zoznam komunikačných zlozvykov, s ktorými sa o chvíľu stretnú.
2. Postupne ukazovať jednotlivé snímky. Žiaci sa pokúsia odhadnúť, o ktorý komunikačný zlozvyk ide. Aj keď neexistuje jednoznačne správna odpoveď, tu je návrh, ako by asi odpovede mali vyzerať:
ukážka |
zlozvyk |
1 |
irónia |
2 |
spochybňovanie |
3 |
vyčítanie |
4 |
nálepkovanie |
5 |
výsmech |
6 |
pripisovanie úmyslu |
7 |
zovšeobecňovanie |
8 |
odbáčanie od témy |
9 |
zveličovanie |
3. Možno o jednotlivých zlozvykoch diskutovať (ak v 6.A je vôbec diskusia možná). Alebo dať žiakom za úlohu vymyslieť iné príklady na dané komunikačné zlozvyky. Alebo niečo iné, podľa fantázie a tvorivosti učiteľa.
2.VH – 6.A-1. skupina – ANJ
v triede 6.A
Cieľ hodiny: Naučiť sa tvoriť príslovky z prídavných mien.
Skontrolovať, či žiaci minule čítali príbeh z uč. str. 7. Ak nie, urobiť prácu, ktorá bola zadaná na piatok 20.5. Podklady sú tu.
Ak sa minule práca urobila, možno pokračovať ďalej.
Žiaci si do zošita urobia tabuľku:
prídavné meno - adjective |
príslovka - adverb |
slow |
slowly |
sad |
sadly |
quiet |
quietly |
loud |
loudly |
careful |
carefully |
safe |
safely |
easy |
easily |
horrible |
horribly |
good |
well |
fast |
fast |
hard |
hard |
Prídavné meno odpovedá na otázku, AKÉ niečo je.
Príslovka odpovedá na otázku, AKO prebieha nejaká činnosť.
Uč. 71/5, 6 – vypracovať do zošita.
PZ 56/1, 2 – tieto dve cvičenia sa treba naučiť aj na skúšanie na ďalšiu hodinu.
4.VH – 7.A- skupina dievčat – ANJ
v triede 7.A
Cieľ hodiny: Precvičiť si používanie tvarov must, mustn´t a don´t have to na vyjadrovanie pravidiel. alebo: Naučiť sa nové frázové slovesá.
PZ 57/4,5. K cvičeniu 4 treba pustiť nahrávku.
Ak sa tieto cvičenia urobili na minulej hodine, možno urobiť prácu s frázovými slovesami
Vypísať si do zošita nové frázové slovesá a príklady na ne.
split up |
rozísť sa |
Maria split up with her boyfriend because he was a heavy drinker. |
fall out |
pohádať sa, rozísť sa |
I fell out with him when I found out that he was dishonest. |
get on with sb. |
vychádzať s niekým |
How do you get on with your classmates? |
get over sth. |
preniesť sa cez niečo |
Failing the exam was a hard experience but I soon got over it. |
get back together |
dať sa opäť dohromady |
Tom and Lucy got back together after the terrible argument. |
make up |
udobriť sa |
Look, I´m sorry for all the things I´ve said. Let´s make up. |
go out with sb. |
chodiť s niekým |
Did you know that Mike was going out with that girl from your class? |
stand in for sb. |
zaskočiť za niekoho |
The English teacher isn´t here today, will you stand in for him please? |
run out of |
minúť |
We ran out of petrol while we were driving on the motorway. |
Ak ostane čas, tak ďalšia úloha: Každý si vyberie štyri frázové slovesá zo zoznamu. Napíše vetu, ale frázové sloveso nahradí iným slovesom, a to tak, aby význam aspoň PRIBLIŽNE sedel.
Príklad:
Maria left her boyfriend because he was a heavy drinker.
5.VH – 4.A- 1. skupina – ANJ
v triede 7.A
Ak žiaci nebudú pracovať s 2. skupinou:
Uč. 47/5 – vypracovať do zošita
PZ str. 44-45 – všetky cvičenia