Choď na obsah Choď na menu
 


Suplovanie 23.3.2023

22. 3. 2023

 

1.VH – 9.A – ANJ  

v triede 9.A

 

Cieľ hodiny: Začať tému „Práca“. Prídavné mená opisujúce človeka (kandidáta na pracovnú pozíciu).

 

1. Uč. 46/1. Žiaci si do zošita napíšu prídavné mená k jednotlivým vetám. (Stačí napísať číslo vety a prídavné meno). Keď všetci majú vypracované, pustiť nahrávku, podľa ktorej si všetci overia správnosť odpovedí.

 

2. Do zošita si každý napíše ešte ďalších 10 prídavných mien, ktoré charakterizujú človeka. (Žiaci môžu pracovať jednotlivo, prípadne vo dvojiciach.)

 

3. Uč. 46/2. Každý žiak (alebo dvojica) si vyberie jednu zo štyroch položiek. Skúsia potom povedať (alebo napísať do zošita), aké vlastnosti musí mať daný človek. Súčasťou rozprávanie bude zdôvodnenie.

 

4. Do zošita si vypísať dvojice antoným (slov s opačným významom). Priraďovať prídavné mená z cvičenia 46/3 s príd. menami z cvič. 46/1.

 

 

2.VH – 7.A 1.skupina– ANJ  

v triede Odb. uč.

 

Cieľ hodiny: Precvičiť si dôkladne predprítomný čas. Zoznámiť sa s novými slovesami v „3. tvare“ (v minulom príčastí)

 

1. PZ 45/5, žiaci skúsia najprv vypracovať sami. Potom podľa nahrávky overiť správnosť.

 

2. Následne si žiaci do zošita vypracujú prekladové cvičenie. Všetky vety sa prekladajú v predprítomnom čase.

 

V cvičení žiaci použijú nasledovné slovesá (každé 1 krát)

 

break

buy

do

find

give

leave

paint

play

see

stop

swim

take

win

write

 

 

1

Urobil som si domácu úlohu.

2

Vyhrali sme dva zápasy.

3

Martin urobil mnoho fotografií.

4

Pani Masonová napísala už ten list.

5

Videl som ten film dvakrát.

6

Plával som vo všetkých jazerách v našom kraji. (kraj = county)

7

Šéf práve odišiel.

8

Našiel som peňaženku s 50 dolármi.

9

Moji rodičia kúpili nové auto.

10

Už sme hrali proti FC Chelsea.

11

Pozri! Pred domom zastavilo čierne auto.

12

Pozri! Niekto rozbil okno.

13

Pozri! Niekto namaľoval na stenu znak.

14

Pozri! Martin mi dal túto pohľadnicu.

 

 

4.VH – 8.A 1. skupina –ANJ

v triede 8.A

 

Cieľ hodiny: Začať lekciu 5. Zoznámiť sa so slovnou zásobou z oblasti životného prostredia

 

1. Uč. 56/1 – žiaci si do zošita napíšu zoradené dvojice. Najprv sa môžu pokúsiť sami, ktoré vedia, potom môžu dostať pomoc a dopísať aj aj ostatné.

Riešenie: 1 D, 2 I, 3 G, 4 K, 5 F, 6 A, 7 E, 8 J, 9 H, 10 B, 11 C

 

2. Do zošita si urobiť čísla 1-10. Ku každému číslu napísať slovo z cvičenia 1a, ktoré chýba v texte 1b. Chýbajú slová z pravého stĺpca. Následne možno pustiť nahrávku, kde si žiaci overia správnosť odpovedí.

 

3. PZ 44/1, 2 (možno zadať aj ako DÚ).

 

 

5.VH – 5.A 1. skupina –ANJ

v triede 5.A

 

Cieľ hodiny: Precvičiť si prítomný čas jednoduchý na jednoduchom doplňovacom cvičení.

 

1. Žiaci si odpíšu zoznam slov, ktoré potom doplnia do viet.

 

collect

collects

do

does

doesn´t

don´t

get

has

have

like

likes

play

plays

take

watch

watches

 

Keď majú zoznam odpísaný, píšu si do zošita vety. Namiesto vynechaného miesta, dajú slovo zo zoznamu.

 

1

Every Saturday Mr Arnold _____ football matches on TV.

2

How do you _____ this game?

3

Nina _____ pictures of famous dancers. She´s got more than 200 now.

4

People _____ swim in this sea, because there are dangerous sharks there.

5

How _____ this machine work?

6

Every morning, including Saturdays and Sundays, I _____ up at half past six.

7

Why _____ people say goodbye when they are leaving?

8

I _____ both dark chocolate and white chocolate. Yummy!

9

We _____ films and cartoons on TV.

10

Please, _____ a shower and only then go to the pool.

11

We _____ the bus into the town.

12

On Sundays Miss Lucinda _____ lunch in this restaurant.

13

In the summer Oliver _____ volleyball on the beach.

14

Mark _____ English, it´s his favourite subject.

15

We _____ badges, stamps and football cards.

16

A clever man _____ drink too much alcohol.

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.