6.A v týždni 28.9. - 2.10.2020
Utorok 29.9.
Cieľ hodiny: Naučiť sa radové číslovky. Naučiť sa používať ich pri čítaní dátumov.
Na tabuľu napísať zoznam radových čísloviek. Žiaci si ich odpíšu do zošita.
1st |
the first |
|
11th |
the eleventh |
2nd |
the second |
|
12th |
the twelfth |
3rd |
the third |
|
13th |
the thirteenth |
4th |
the fourth |
|
14th |
the fourteenth |
5th |
the fifth |
|
15th |
the fifteenth |
6th |
the sixth |
|
20th |
the twentieth |
7th |
the seventh |
|
21st |
the twenty-first |
8th |
the eighth |
|
22nd |
the twenty second |
9th |
the ninth |
|
30th |
the thirtieth |
10th |
the tenth |
|
31st |
the thirty first |
Na tabuľu napísať, ako sa čítajú dátumy.
Slovenský: 24.9.2019
Anglický – píšeme: 24/09/2019 alebo: 2019/09/24
Anglický – čítame: the twenty-fourth of September twenty nineteen)
potom samostatne vypracovať PZ: 6/5.
Streda 30.9.
Cieľ hodiny: Dozvedieť sa, ako oslavujú narodeniny ľudia v Británii. Porovnať so Slovenskom.
Uč. 11/7 – vypočuť si podľa nahrávky. Prečítať si. Do zošita žiaci potom vypracujú odpovede na otázky v časti b.
Napísať niekoľko viet o tom, ako sa slávia narodeniny v mojej rodine / v našej krajine. (Prípadne učiteľ sa môže rozhodnúť urobiť túto aktivitu ústne)
PZ 6/1-4, 7/6-7 (čo sa nestihne, možno zadať ako DÚ)
Štvrtok 1.10.
Cieľ hodiny: Zopakovať si tvorenie otázok s do/does.
Uč. str. 12. Vypočuť si príbeh z nahrávky. Prečítať si ho.
Vypísať si z príbehy otázky s do a does. Každé osobitne. Zopakovať si pravidlo: kedy používame v otázky slovo does namiesto do? (V 3. osobne sing.)
Uč. 13/3b urobiť písomne alebo ústne (podľa uváženia učiteľa)
PZ 8/2, 3